fbpx

מרכז המבקרים המחודש של יקבי בנימינה

סקירת שיפוץ מרכז המבקרים יקבי בנימינה, הכולל חנות יקב, אולמות אירועים וקפיטריה.

  • נוב' 2012
  • קפה דה מרקר
חנות יינות המותג במרכז המבקרים של יקבי בנימינה >
הכניסה למרכז המבקרים

מרכז המבקרים של יקבי בנימינה שוכן במבנה שהוקם ב-1925 על ידי הרוזן דה רוטשילד כמפעל בשמים שלימים ננטש. ה"הגנה" השתמשו במבנה והסתירו בו "סליק", ולאחר קום המדינה היה למרכז המבקרים של יקבי בנימינה, השוכן בלב אזור כרמים. באוגוסט 2008 נרכש היקב על ידי קבוצת משקיעים פרטיים, בעלי רשת השיווק הפרטית "חצי חינם", אשר זיהו את הפוטנציאל הגלום והמתממש של היקב, ואשר התחברו לחזונו להיות יקב מוביל בענף היין הישראלי.

תמונת מצב לפני השיפוץ: מימין חנות היקב, משמאל אולם אירועים

מדובר במבנה דו קומתי של כ-2500 מ"ר סה"כ, שהוחלט לשפצו שיפוץ מקיף עם רכישת היקב. קומת הכניסה מכילה מרכז מבקרים וחנות המציעה ממבחר יינות היקב ומוצרים נלווים, וכן אולם אירועים וכנסים לכ-150איש. הקומה העליונה מחולקת לשני חללים, אולם אירועים נוסף, ובית קפה-מסעדה הכולל מרפסת מקורה שצופה לנוף הכרמים סביב.

אולם אירועים בקומת הכניסה

מרפסת מקורה בבית הקפה בקומה העליונה

המטרה הייתה להפוך את המתחם למקום בילוי אטרקטיבי למבקרים וקונים. הוחלט לשוות למבנה אופי יוקרתי, אלגנטי, איכותי ומכובד – כראוי ליינות בנימינה, שזכו בפרסים רבים בארץ ובעולם. ההיסטוריה של המבנה, והקשר לשורשים האירופאים של הברון דה רוטשילד ומקימי היקב, הכתיבו מראה קלאסי, כבד ועשיר. נעשה שימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים עץ טבעי, לבנים מפירוק, פליז, נחושת, וזכוכית. מתקני התצוגה במקום תוכננו ייעודית עבור תצוגת יינות, ובהמשך פותחה ורסיה על אותו בסיס לשימוש בנקודות מכירה שונות. המקום מביא לידי ביטוי את ערכי המותג במיטבו. שטחי פרסום ותצוגה רבים הוקצו לתצוגת מותגי היינות של היקב.

אולם האירועים בקומה העליונה

ניתן ביטוי למסורת הארוכה של המקום באלמנטים אמנותיים המעטרים את אולמות הכנסים שעוצבו על בסיס צילומי עבר של המקום בעיבוד עכשווי. נעשה שימוש במיטב בטכנולוגיות החדשות בתחום ובחומרי גמר חדשניים להשגת האפקט העיצובי הרצוי.

תאורה – שיקולים תפעוליים שונים הכתיבו שימוש במינוני אור טבעי משתנים – יין נשמר טוב יותר כשלא נחשף לאור, ולכן בקומה הראשונה מעט מאד פתחים. האתגר היה לייצר למרות מיעוט החלונות, תחושת אור טבעי שנעים יהיה לשהות בה. בחלק מהמקומות עוצבו חלונות דקורטיביים למטרה זו. בקומה העליונה לעומת זאת יש מקסימום של אור טבעי ונוף. גופי התאורה עוצבו במיוחד למתחם לכל פינה בהתאמה, תוך שמירה על קו אחיד.

הפרויקט כלל שינויים מבניים מינוריים, שעיקרם שדרוג חללי הפנים, שיפוץ חיצוני, עיצוב תכנון וביצוע כלל חללי הפנים ומתקני התצוגה במקום כולל המשרדים, ואזורי השירות השונים. המרכז נפתח לקהל במרץ 2012.

דלפק בחנות היקב

מתקני תצוגה בחנות היקב

עוצב, תוכנן ובוצע על ידי: KOREN | קורן פתרונות חזותיים, לצפיה בפרויקט: עיצוב והקמת מרכז מבקרים

[ אתר TheMarker Cafe ירד מהאוויר ב-2020 ולכן לא ניתן לצפות בכתבה אונליין ]