fbpx

עיצוב חנויות: היכולת לשדרג את הרושם הראשוני של העסק

רושם ראשוני של חנות בא לידי ביטוי בעיצוב, בצבעים ובמסר שהיא משדרת לצרכן. כדי שהחנות שלכם תשבה את ליבם של הצרכנים הנכונים, הגיע הזמן שתשקיעו בקנקן בנוסף למה שיש בתוכו.

  • The Marker
  • אוג' 2020
  • מאור מואיגר, שרית ליבנה אשכנזי ושרית שיר

KOREN – עיצוב והקמת מתחמי מסחר וחנויות

רבים מאמינים ששיווק מוצלח חייב להתבסס על מבצעים אגרסיביים ומאמצי שכנוע, אך אלו לא פעם גורמים לאנשים לקנות דברים שהם לא בהכרח זקוקים להם. ליאור קורן, שעוסק מעל 20 שנים בעיצוב קמעונאי, חושב שההיפך הוא הנכון.

"הניסיון שצברתי לאורך השנים הוכיח שנכון יותר לעודד צרכנים לקבל החלטות מודעות ונכונות עבורם, בלי התערבות אגרסיבית של אנשי מכירות או מהלכים לקידום מכירות", הוא אומר. "הדרך החכמה לעשות את זה כוללת תכנון מוקפד של מסלול הלקוח בחנות, יצירת חווית קנייה נעימה, ועיצוב מתחמי מכירה נוחים ואסתטיים שמעוררים רגשות חיוביים".

החברה שהקים ונושאת את שמו – ,KOREN מלווה זה זמן רב כמה מרשתות השיווק הבולטות בישראל, בהן רשת יוחננוף, חצי חינם ושוק העיר. השירות כולל עיצוב, תכנון והקמה מלאה של החנות – החל בגיבוש הקונספט הקמעונאי, הפלנוגרמה והליווי האדריכלי, דרך עיצוב כלל האזורים במתחם, מערכות התצוגה, המידוף, השילוט ועוד. "אנו מטפלים בניהול הפרויקט על כל שלבי הייצור, הפיקוח וההתקנה בשטח, תוך מחשבה על התפעול, הניקיון והסידור של העמדות על ידי העובדים", הוסיף.

לקורן מומחיות בחנויות מורכבות ועתירות פריטים כמו סופרמרקטים, בתי מרקחת, חנויות נוחות, חנויות כלי עבודה ועוד, אך לאורך הדרך החברה ביצעה בהצלחה גם פרויקטים הקשורים במתחמי בילוי ומסחר, חדרי כושר, מרכזי מבקרים ועוד.

בשונה ממשרדי אדריכלים וחברות עיצוב אחרות, קורן מציעה לבעל העסק פתרון מלא שלא נגמר בעיצוב, אלא חוסך ממנו את "כאב הראש" של ביצוע הפרויקט, שכרוך בסנכרון מורכב בין בעלי מקצוע רבים, תוך ניהול צפוף של תקציב ולו"ז.

צוות החברה כולל סטודיו רב תחומי ומחלקת ניהול פרויקטים שעובדים יחד כדי לספק ללקוח פרויקט מפתח, עם כתובת אחת לכל דרישותיו ורצונותיו. "עיצוב חנויות לא לומדים בבתי ספר לעיצוב", מדגיש קורן. "התחום מצריך שילוב של אדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי וגרפי, תכנון וניהול פרויקטים, בשילוב עם הבנה במכירות ובקמעונאות, ועבודה עם יועצים מקצועיים רבים. יש חשיבות אדירה לידע המקצועי, שנרכש בשנים רבות של ניסיון בשטח".

לגרות את יצר הסקרנות

סטודיו KOREN רגיל לפרויקטים לא רגילים. "בשנה האחרונה פנו אלינו מאיקאה, שידועה ביכולות העיצוביות הגבוהות שלה, כדי שנעזור לטפל בחנות המזון השבדי. לקוחות החנות מפספסים אותה וברשת רצו להבליט אותה כדי לעודד לקוחות לבקר בה".

ליאור נענה לאתגר ומספר ש"חשבתי על עצמי כלקוח – כמה חבל שאבקר בחנות ואפספס דברים שאי אפשר להשיג בשום מקום בארץ. אם אנשים לא יקנו את המוצרים, איקאה יפסיקו להביא אותם, וחבל".

כשהוא ואנשיו ניגשו לתכנון המחודש, הם הבינו שנדרש ריענון משמעותי של האזור. "יצרנו חוויית קנייה שונה מזו שבשאר חנויות איקאה בעולם. למעשה, הפכנו את האזור לאטרקטיבי יותר עבור הלקוח – בלי הבטחות למבצעים או קידום אינטנסיבי, פשוט דרך זה שעוררנו את הסקרנות הטבעית של המבקרים בחנות".

עיצוב והקמת חנות מזון שבדי, איקאה, אשתאול

לעסקים מקומיים יש יתרון מובנה

ענף הקמעונאות ידוע מאז ומעולם כתחרותי ביותר ובעל שולי רווח קטנים. אולם בשנים האחרונות נוסף הצורך להתחרות גם מול הקניות ברשת. לדברי ליאור: "כדי שאנשים יגיעו לחנויות בתקופה הזאת, צריך לתת להם סיבה טובה לצאת מהבית – חוויית קנייה מעולה או תמורה משמעותית אחרת".

כיום הוא רואה יותר ויותר בעלי עסקים שמבינים כמה חשוב להשקיע בעיצוב החנות – וזה בא לידי ביטוי ברשתות הגדולות וגם אצל לא מעט עסקים קטנים ובינוניים: "בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמה של רשתות מסחר גדולות שפותחות יותר סניפים שכונתיים בתוך הערים, ופחות מתחמי ענק באזורי תעשייה. באופן די מוזר, דווקא העסקים הקטנים והבינוניים שכבר נמצאים בשכונות ויש להם יתרון מובנה על הרשתות האלו, פוחדים לתת פייט ולנצל את ההיכרות שלהם עם הקהל המקומי".

ליאור מדגיש כי בעזרת עיצוב ותכנון מקצועיים, ניתן להביא לגידול בהכנסות, ולשפר משמעותית את הפדיון למטר. "במקרים מסוימים, זה יכול להגיע לגידול של עד פי שלושה, כך על-פי דוגמאות מפרויקטים שלנו בשנים האחרונות. כשמנצלים היטב את מתחם המכירה הוא הופך מזמין יותר ויכול למשוך פנימה גם קהלים חדשים שבעל העסק כלל לא העריך שיוכל לפנות אליהם".

קורן. יוצרים עולמות קמעונאים.