fbpx

סניף חצי חינם באם המושבות

שיא חדש של חווית קניה ונוחות לקוח – על עיצוב והקמת של סניף אם המושבות של רשת חצי חינם בפתח תקווה.

  • מגזין "על המדף"
  • מרץ 2011
  • ליאור קורן
קטגוריית חטיפיםמעוצבת באוירת מסע בחלל, בשילוב דמויות המותג המוביל בקטגוריה

זהו בוודאות הסניף המושקע ביותר (בחישוב למטר) שהוקם אי פעם בארץ.

שטח המכירה הוא של כ-1500 מ"ר, והוא בא להחליף את סניף מגה שאכלס את השטח עד לפני כשנתיים, אז רכשו בעלי חצי חינם זקי שלום ומוטי קופרלי את המתחם.

ניתן היה לחשוב שאם היה סניף פעיל ורק הוחלפו הבעלים, יהיה אפשר לכאורה להתחיל בפעילות באופן כמעט מיידי, אך כאן בא לידי ביטוי הבדל הגישה המהותי בין חצי חינם לרשת הקודמת ואחרות.

לאחר שניתחו בעלי הרשת את כל מרכיבי המתחם, החל מהמחסנים, החניה, מבנה שטח המכירה, איכות הציוד, התאורה, הנגישות ועוד, נראה היה שעדיף פשוט להרוס הכל ולהתחיל מחדש, גם אם משמעות הדבר חודשי תכנון ארוכים, וביצוע ממושך של כשמונה עשרה חודש, סה"כ שנתיים פער בין רכישת המתחם לפתיחת החנות החדשה.

קטיגוריית הגיינהבהשראת מוטיבים טבעיים

למרות העובדה שבשנים האחרונות פותחת הרשת רק סניפי ענק, יש בידיה מספר סניפים קטנים ומוצלחים מאד בראשון ובחולון. את הנסיון הרב שצברו בסניפים הקטנים, בשילוב היכולת לייצר חווית קנייה מרשימה וייחודית כפי שעשתה בסניפים הגדולים ובייחוד בהוד השרון החדש יחסית, יישמה הרשת בסניף אם המושבות. בהקמת הסניף הושקעו כל האמצעים הקיימים בסניפים האחרים לרבות מסוע לעגלות, עיצוב מוקפד, קו קופות ארוך, חנייה נגישה ובשפע, כמות עובדים גדולה מאד, וכמובן – הקפדה יתרה על רמת המוצרים הגבוהה, דווקא במחלקות הפירות-ירקות והקצביה, שם רבות ממתחרותיה נופלות.

קו קופותקונספט חדשני של קו קופות מזמין ועשיר, יוצר תחושה של איזור קניה חדש ולא סוף מסע

על אף העובדה שהסניף הוא שכונתי והיחיד באזור, הרשת כמדיניות לא לוקחת את הלקוח כמובן מאליו. כל היבט במסע הקניות מטופל: החניון מקורה ומעוצב, גישה במסוע בין החנות לחניון, גודל המעברים, מספר נותני השירות והקופות גדול במיוחד, וכמובן עיצוב החנות ונוחות מתקני התצוגה נותנים תחושה שמתחם הקניה מטופל דרך עיני הקונה, מה שמאד מורגש ויוצר תחושת אמון אצל הלקוחות.

קטגוריית שוקולדיםברוח חווית משתה המלך בארמונות אירופאיים, אליה יכולים להתחבר מבוגרים וילדים כאחד

חברת KOREN היתה אמונה על עיצוב, תכנון וביצוע מתחם המכירה, בעבודה משותפת מול מנהל ההקמה של הסניף מטעם הרשת, מר משה שמעוני.

במהלך העבודה נראה היה שתשומת הלב שנדרשנו לה בכל פרט בחנות וכן סביבתה התומכת היא המפתח להצלחתה של הרשת.

האתגר התכנוני והעיצובי היה להתגבר על מכשלת מימדי הסופר המצומצמים יחסית, ביחס לעוצמת החוויה,מגוון המוצרים ונוחות הלקוח שהוגדרו כמטרות.

הושקעה מחשבה רבה בפלנוגרמה, בניצול מיטבי של שטח החנות, תכנון מסלול ההליכה של הקונה, חלוקת המוצרים לאיזורים ותכנון שטחי התצוגה וכמובן בגיבוש חוויית הקניה. הקונספט שיושם בהוד השרון הוטמע גם כאן והוא אחידות במערכות המידוף ומתקני התצוגה הג'נריים תוך יצירת שונות עיצובית בין קטגוריות מוצרים, כל אזור והסיפור שלו – בהתאם למוצרים בו, תוך הכנסת הלקוח לאוירה מתאימה והעצמת חווית הקניה.

חברת קורן הקצתה לטובת הפרויקט אדריכלים, מתכננים, מעצבים תעשייתיים, מעצבים גרפיים וכן צוותי ביצוע כגון פסלים, ציירים, נגרים ומסגרים, אנשי אלקטרוניקה וצוותי התקנה – כל זאת בכדי לעמוד ברף הגבוה ביותר שהציבו בעלי רשת קמעונאית עד היום.

תושבי השכונה שהמתינו זמן רב והציצו לא פעם דרך החלון מסוקרנים לראות מה קורה, זכו סוף-סוף לסניף סופר חדש שאין כדוגמתו. תתחדשו!

לצפיה בפרויקט

[ לצערנו לא ניתן לצפות בכתבה אונליין, אתר "על המדף" ירד מהאוויר ]