בעיצוב בתי מרקחת אנו מתמודדים עם אתגר ריבוי הפריטים, המצריך תכנון מוקפד וחלוקה לקטיגוריות על מנת ליצור סדר ולאפשר התמצאות קלה. במיוחד בחנויות ששטחן קטן יחסית יש חשיבות גדולה לגיבוש לייאאוט ופלנוגרמה מקצועיים, הן מבחינת מסלול ההליכה של הלקוח, והן מבחינת תכנון מערך התצוגה.
על אלו יש להוסיף כמובן ייצוג מיטבי לערכי המותג של הרשת, אזורי תצוגה למותגים השונים, חשיבה על גודל המעברים הנכון, מיקומי כניסות ויציאות, שטחי פרסום לשילוט מתחלף למבצעים, ותכנון קו קופות מתאים לשטח החנות תוך יצירת הפרדה בין העמדות לשמירה על פרטיות הלקוחות.
ברב בתי המרקחת יש, מעבר לתרופות, גם קטיגוריות מתמחות בתחומי קוסמטיקה, אופטיקה, חטיפים, ותוספי תזונה. עיצוב החנות וחווית הקניה צריכה לתמוך קטיגוריות אלו, ולתת ללקוח תחושה שקניית בושם או זוג משקפיים בבית מרקחת לא נופלת מקנייה בחנות מתמחה.