fbpx
קיימות ותרומה לקהילה

קיימות ותרומה לקהילה

קיימות ואחריות סביבתית

חברת קורן מטמיעה מודעות סביבתית במטרה להפחית נזקים לסביבה בחנויות ובמתחמי מסחר.
אנו חברים במועצה לבניה ירוקה, הצוות עבר הדרכה ייעודית בנושא עוד ב-2018 בשיתוף מרכז SID. הקמנו ספריית חומרים ידידותיים לסביבה לשימוש בפרויקטים, ואנו מטמיעים בהדרגה תהליכי עיצוב תכנון וייצור מכווני כלכלה מעגלית (למשל העדפת חיבור יבש על-פני הדבקה, כך שניתן יהיה לפרק ולמחזר בסוף חיי המוצר). אנו מפחיתים במידת האפשר שימוש בפלסטיק ועושים שימוש בלוחות PVC עם תקנים ארופאיים מחמירים, משתמשים בצבעים ידידותיים לסביבה, במידת האפשר מדפיסים על גבי חומר הגלם במקום על-גבי טפט ויניל, ולאחרונה התחלנו לבצע פיסוליים דקורטיביים מחומרים חדשניים עם השפעה סביבתית מופחתת.

אנו שואפים להטמיע בפרויקטים מקומיים את תחום הקמעונאות הירוקה שתופס תאוצה בעולם, ופועלים להעלאת מודעות לנושא בקרב לקוחותינו (ראה הרצאה של ליאור קורן בנושא בכנס הקמעונאות 2020, וכתבה על קיימות בסופרמרקטים שהתפרסמה במגאזין LEGIT). בין הנושאים הרלבנטיים: הטמעת בניה ירוקה במתחמי מסחר, צמצום בזבוז מזון, צמצום אריזות, הפחתת שימוש בפלסטיק חד פעמי, קידום מכירת "פירות וירקות מכוערים" בסופרמרקטים, קידום נראות וביצועים של קטיגוריות פירות וירקות וטריים על-חשבון קטיגוריות מזון מזיק, ועוד. אנו ערוכים להציע יעוץ לבניה ירוקה כחלק מהשירות הכולל. עוד על הנושא בעמוד חנויות ירוקות.

נשמח לשיתופי פעולה עם יזמים וקמעונאים שמעוניינים להטמיע קיימות במתחמים המסחריים שבבעלותם, או לקדם יחד פרויקטים חדשים בתחום. יש בחברה ידע רב בנושא, רצון אמיתי לקדם את הנושא בארץ, והיכרות עם העשייה בסופרמרקטים ובחנויות בחו"ל (ולצערנו, עדיין לא מספיק בארץ…). בואו לעבוד איתנו על איך לקחת את העסק שלכם קדימה בנושא הכל-כך חשוב הזה.

ו… מובן מאליו שאנחנו ממחזרים נייר ופסולת במשרד, נמנעים מכלי פלסטיק חד פעמי, משתמשים בנייר ממוחזר, תאורה חסכונית, ומתחשבים בשיקולי זיהום אוויר וצריכת דלק בבחירת רכבי החברה.

צוות החברה בהדרכת בנייה ירוקה במרכז SID, יוני 2018

תרומה לקהילה

עשרה אחוזים מרווחי החברה עוברים מדי שנה לתרומה לעמותות וארגונים שונים.

צוות החברה מבצע אחת לשנה פרויקטים חברתים קהילתיים תוך ניצול היכולות המקצועיות שלנו. הפרויקט האחרון שלנו היה שיפוץ בית לחיילים בודדים עבור עמותת "אח גדול", שבוצע במאי 2023. לכתבה ב"וואלה!" המסקרת את הפרויקט היכנסו לקישור.

שיפוץ בית "אח גדול" לחיילים בודדים, מאי 2023

בשנים קודמות שיפצנו כמה וכמה מרכזי נוער בסיכון עבור עמותת "עלם" ועמותת קדימה". במסגרת פרויקט כזה אנו מעצבים את המקום מחדש, מבצעים תיקוני קירות, חלונות, דלתות, צבע ודקורציה, רוכשים עבור המתחם ריהוט ייעודי ואביזרים נלווים, וילונות, שילוט, גופי תאורה, מידוף וכד'. תכולת הפרויקט וההחלטות העיצוביות נעשות בתיאום עם צוות המקום, ובהקשבה לצרכים העולים מהשטח. כל ההכנות מתבצעות על-ידינו מבעוד מועד, וביום מרוכז יוצאים כל עובדי החברה לביצוע העבודה בשטח, לא פעם מצטרפים אלינו בהתנדבות גם ספקי משנה.

זהו יום עבודה ארוך ומאומץ, אבל אנחנו מתורגלים, מתגייסים בשמחה, עובדים במרץ, ונהנים מההזדמנות לעשות טוב ?. בנוסף אנו מסייעים אחת לשנה במיון תוצרת חקלאית ב"לקט ישראל", וכן מרכזים ומעבירים תרומות ציוד לנזקקים, ומשלוחי מנות בפורים.

שיפוץ מגדלור MIX של עמותת "עלם" בחולון, דצמ' 2021

שיפוץ בית נוער של עמותת "קדימה" בפרדס כץ, אפריל 2019

הצוות במיון תוצרת חקלאית במחסני "לקט ישראל" רעננה, מרץ 2021

משלוחי מנות ל"בית אוהב", עמותת נוער בסיכון בכפר סירקין, פורים 2022

"חרבות ברזל"

אנו מציעים סיוע לבעלי עסקים קטנים בתחום קמעונאות מזון מהעוטף ומהצפון שנאלצו להתפנות עקב המלחמה. פנו אלינו למייל: info@korenvs.co.il ונשמח לפגוש אתכם ליעוץ חינם, ולהעמיד לרשותכם את המומחיות והניסיון שלנו. מומלץ להגיע עם צילומים של החנות ועותק של התוכניות. יחד אתכם ננתח את המצב הקיים, נציע שינויים לניצול אופטימלי של שטח המכירה, לשיפור חווית הקניה ולהגדלת הפדיון.

מתחילת המלחמה סייענו בתרומות לארגונים השונים והתנדבנו פעמים רבות בסיוע לחקלאים.

התנדבות בעבודות חקלאות בזמן המלחמה

את ארוע סוף שנת 2023 ציינו ב"מעשנת השוק", אצל אלחי אבגיל, מילואימניק מדובדבן דרך מיזם הסיוע למילואימניקים של חנוך דאום. היה מעולה!

ארוע סופשנה ב"מעשנת השוק" ת"א, דרך מיזם הסיוע למילואימניקים של חנוך דאום

רבים מחברי הצוות מתנדבים ברמה האישית מעבר לשעות העבודה בסיוע לעמותות וארגונים שונים, עבודות חקלאות, חלוקת מזון, בישולים לחיילים ועוד – יישר כח!